Hírek
2015. Január 30. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A felnőttek kilenctizede rendelkezett mobiltelefonnal 2014-ben
A magyar felnőtt társadalom internetezésre alkalmas mobileszköz-ellátottsága folyamatosan növekedett az elmúlt évben, bár továbbra is a hagyományos mobiltelefonok vannak többségben. Az eszközök mellett tovább emelkedett az internetre kapcsolt mobileszközök aránya is, az év végére már a magyar felnőttek több mint egyötöde rendelkezett internet-előfizetéssel telefonján -tudatta a Kutatópont.
A Kutatópont 2014-es lakossági médiakutatásában negyedévenként 2 ezer magyarországi felnőtt megkérdezésével vizsgálta a magyarok mobileszköz–ellátottságát és használati szokásait. A kutatás eredményei szerint a 2014-es évben, bár nem egyenletesen, de összességében nőtt a mobiltelefonnal rendelkezők aránya: év végére a magyarországi felnőttek kilenctizede rendelkezett mobiltelefonnal. Noha a mobiltelefonok továbbra is kisebb része okoskészülék, azonban az elmúlt évben jelentős bővülést regisztrálhattunk. Egy év alatt csaknem 10 százalékpontos (30 százalékról 39 százalékra történő) növekedést könyvelhettünk el az okostelefon-penetrációt illetően.
A magyarországi felnőttek legnagyobb része újonnan vásárolta telefonját előfizetéssel vagy feltöltőkártyával; e beszerzési mód gyakorisága 10 százalékponttal nőtt (49-ről 59 százalékra) 2014 első negyedévéhez képest. Az új mobiltelefon vásárlása előfizetés megkötése nélkül a kérdezettek jóval kisebb hányadára (kevesebb mint egyötödére) jellemző, ugyanígy a használt készülék vásárlása is, amely tevékenység népszerűsége 10 százalékról 7 százalékra csökkent 2014-ben. A kutatásban résztvevők több mint egytizede barátja vagy ismerőse révén jutott saját használatú mobiltelefonhoz; e hozzájutási mód gyakoriságában nem történt jelentős változás.
A 2014-es évben tovább növekedett a mobilkészülékekhez vásárolt internet-előfizetések aránya. A megkérdezettek 20-30 százalékának van internet-előfizetése, hozzávetőlegesen további 15 százalék pedig wifi, vagy külön díj ellenében használ internetet mobilkészülékén. „Tendenciáit tekintve lassú növekedés látható a mobil tartalomfogyasztásban is. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy bár egyre többet internetezünk okostelefonon, az internetezés továbbra is főként otthon, PC-n, vagy laptopon és nem egyéb mobilkészülékeken történik.” – mondta Székely Levente, a Kutatópont kutatási igazgatója. „Ahogy az infokommunikációs technológiák használatával kapcsolatban általában tapasztaljuk, az életkor meghatározó szereppel bír a mobiltelefonok, illetve főként az okostelefonok birtoklását és használatát tekintve is: a fiatalabbak jóval nagyobb arányban rendelkeznek ilyen készülékekkel és használják ezeket, mint az idősebbek.” – tette hozzá.
A mobiltelefonjukat a megkérdezettek internetezésen kívül videók készítésére (30-40 százalék), valamint egyéb médiatartalmak megtekintésére is használják (filmeket néz 10-15 százalékuk, míg fotókat jóval többen, a megkérdezettek 50-60 százaléka).
„Az életkor mellett a területi jellemzők is erőteljesen jelen vannak a mobiltelefonos (okostelefonos) médiatartalmak fogyasztásában. A legfejlettebbnek tekinthető Közép-magyarországi régióban a legmagasabb az ilyen módon böngésző, e-mailező, és közösségi oldalakat látogatók aránya, míg a Dél-Dunántúlon, illetve Észak-Magyarországon jóval kisebb ez az arány.” – fejtette ki Székely Levente.
A mobiltelefonos játék is népszerű, a telefonnal rendelkezők harmada szokott ilyen módon kikapcsolódni, ugyanakkor elmondható, hogy ez a tevékenység is főleg a fiatalabb korosztályra jellemző. (A legfiatalabb korosztály, vagyis a 18-29 évesek körülbelül kétharmada játszik mobilkészülékén, ez az arány a 60 év felettiek körében a 10 százalékot sem haladja meg.) Ennél többen szoktak videókat készíteni (30-40 százalék), internetes újságcikkeket olvasni (55-60 százalék) és e-mailezni (75-80 százalék).
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld
Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója
Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.
2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld
OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja
Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.