Városlista
2025. október 17, péntek - Hedvig

Hírek

2019. Október 06. 18:23, vasárnap | Életmód
Forrás: mti

A rendszeresen internetezőknek csak mintegy fele vásárol a weben

A rendszeresen internetezőknek csak mintegy fele vásárol a weben

Magyarországon alacsony az online vásárlók száma, a felnőtt lakosság csupán 33 százaléka, 3,2 millió ember vásárol évente minimum 1 alkalommal terméket webáruházból,

miközben az aktív, heti rendszerességgel internetező, 18 év feletti lakosság száma megközelíti a 6 milliót - derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital elemzéséből.
A felmérésben részt vevők 90 százaléka vásárolt már idén a neten, a legtöbben, 37 százalékuk 3-6 alkalommal, míg 15 százalékuk több mint 20-szor.

Az elemzésből kiderül az is, hogy míg tíz évvel ezelőtt, a bónuszos/kuponos oldalak indulásakor szinte kizárólag a 25-49 év közöttiek vásároltak ezeken az oldalakon, ma már a vásárlók ötöde az 50 év feletti, tizede pedig a 25 év alatti korosztályba tartozik.

A vevők 47 százaléka konkrét terméket vagy szolgáltatást keresgél az oldalakon, és csak minden harmadik válaszadó mondta magát impulzusvásárlónak. Mintegy 38 százalékuk lassan, átgondoltan választ, 31 százalékuk pedig célirányosan vesz olyasmit, amit bónusz, kedvezmény nélkül is megvásárolna.

A felmérésben részt vevők 66 százaléka éttermi szolgáltatást, 65 százalékuk terméket, 53 százalékuk élményt, 51 százalékuk utazást vásárolt már az oldalon. A legtöbben utazásokat keresnek, de sokan vannak, akik új dolgokat akarnak kipróbálni vagy ajándék után kutatnak.

A válaszadók több mint 60 százaléka számára az utazások és élmények kiválasztásánál az ár a fő szempont, a minőség 39 százaléknál fontosabb ennél. Termékek vásárlásánál a válaszadók 54 százaléka számára döntő az ár, míg éttermek esetében fordul az arány és 58 százalék már a minőséget helyezi előtérbe.

A közlemény idézi Kaprinay Zoltánt, a Bónusz Brigád egyik alapítóját, aki elmondta: vásárláskor nem nagyon kíváncsiak az emberek a kedvezmény mértékére, inkább az számít, hogy alapos vizsgálódás után a kiválasztott termék ár-érték aránya mit mutat. Úgy vélte, egyre tudatosabbak a vásárló, pontosan tudják, hogy mit keresnek, és ezért mennyit hajlandók fizetni.

A Bónusz Brigád 2010 óta értékesít az interneten egyebek mellett éttermi, szépségipari és wellness szolgáltatásokat, és ad el újabban például színházjegyeket. Az oldalnak 425 ezer rajongója van.

A GKI Digital a digitális területek piackutatására és stratégiai tanácsadásra szakosodott cég.

Címkék: internet, webáruház

Ezek érdekelhetnek még

2025. Október 17. 07:05, péntek | Életmód

Szallas.hu: minden harmadik foglalás wellnessre szól az október 23-i hosszú hétvégén

Az október 23-i hosszú hétvégén minden harmadik foglalás wellnessre szól, Eger, Budapest, Miskolc, Gyula és Hajdúszoboszló a legnépszerűbb úti cél a Szallas.hu foglalási adatai alapján.

2025. Október 16. 07:41, csütörtök | Életmód

MÁV-csoport: egységesen 25 ezer forint lesz a pótdíj összege a fedélzeten és a csekken történő fizetésnél is

A MÁV-csoport járatain a budapesti, helyi közlekedéshez és a HÉV-hez hasonlóan csütörtöktől egységesen 25 ezer forint lesz a pótdíj összege a fedélzeten és a csekken történő fizetésnél is - közölte a MÁV-csoport a honlapján szerd

2025. Október 16. 07:35, csütörtök | Életmód

Vörös óriáskenguru született a Nyíregyházi Állatparkban

2025. Október 13. 07:52, hétfő | Életmód

Nobel-díj - Donald Trumpnak ajánlja kitüntetését a békedíj idei nyertese, María Corina Machado

Donald Trump amerikai elnöknek ajánlja kitüntetését a Nobel-békedíj idei nyertese, María Corina Machado venezuelai ellenzéki vezető - erről a díjazott szombaton egy amerikai televíziónak adott interjúban beszélt.